Jak pozycjonować stronę internetową na Facebooku? Fan Page stał się w ostatnich czasach jedną z najbardziej popularnych, pożądanych i co szczególnie ważne skutecznych form reklamy w sieci. Dziś każda otwierająca się firma zakłada fan page, poprzez którego dociera do jak najszerszej grupy odbiorców. Takie rozwiązanie sprawdza się doskonale, bowiem prostymi trikami możemy stworzyć sobie zaufane grono odbiorców i naszą ofertą wciąż docierać do kolejnych i następnych potencjalnych odbiorców.
Patrząc na pozycjonowanie stron, dziś coraz więcej osób szuka nie firm pozycjonerskich stricte pod wypozycjonowanie ich strony, ale poprzez prowadzenie ich fan page’a. To właśnie Facebook i możliwości, jakie on dał, pozwoliły wykorzystywać go jeszcze lepiej niż własne strony www, za które musimy płacić niemałe pieniądze, a pozycjonowanie nie zawsze okazuje się być w pełni skuteczne. Samo założenie Fan Page’a to jedno, ale odpowiednia optymalizacja to kolejny, jakże ważny element, by móc otrzymać to, na czym najbardziej nam zależy.
Pozycjonowanie w mediach społecznościowych
Na jakie więc elementy należy zwrócić uwagę, jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie stron w formie Facebooka i możliwości, jakie on daje jako portal społecznościowy? Co musimy zrobić, aby spełniał on swoje zadania najlepiej, jak tylko to możliwe?
Nazwa marki nazwą FanPage’a
Jeśli zakładamy fan Page, warto stworzyć taką dla niego nazwę, by kojarzyła się ona bezpośrednio z naszą firmą. Jeśli oferujemy stylizację paznokci, nazwa Anna Nowak niczego nam tutaj nie mówi. Jeśli zajmujemy się sprzedażą ubrań na chrzest, nazwa ubrania dziecięce, też wiele tutaj nie mówi. Dobrze jest więc nazwę fan page’a utożsamić z marką naszej firmy, tak, by kojarzyła się ona od razu klientowi właśnie z nami i z naszymi usługami.
Odpowiednia nazwa użytkownika
Nazwa użytkownika działa niczym domena, gdzie możemy nasz URL zarejestrować. Najlepiej zrobić to na początku, po zdobyciu 25 fanów.
Aplikacja FBML
Jeśli zainstalujemy aplikację FBML, będziemy mogli dodawać zakładki, co sprawi, że na stronie będzie mogło pojawiać się dużo więcej treści i informacji, które są bezpośrednio związane z naszym biznesem. Im na stronie znajduje się więcej różnorodnych treści, tym bardziej obszerny jest sam jej content, a co za tym idzie sama pozycja w wyszukiwarkach okaże się być zdecydowanie wyższa.
Wykorzystanie okienka tekstowego pod zdjęciem profilowym
W takim okienku można umieścić kluczowe zwroty i różne określenia, które związane są z naszym biznesem. To okno odgrywa bardzo ważną rolę, jeśli w grę wchodzi struktura CSS. Możemy tak zawrzeć jedynie 250 znaków, a więc ważny jest wybór i dobór odpowiednich słów.
Wykorzystywanie zakładki ,,info”
W tym miejscu można podzielić się najbardziej trafnymi treściami, które dotyczą naszej strony. Nie powinniśmy tej pozycji pozostawiać pustej, gdyż ma ona bardzo duże znaczenie dla samego pozycjonowania.
Dodawanie nowych treści
Ciągłe dodawanie treści jest bardzo ważne, jeśli w grę wchodzi pozycjonowanie stron w taki właśnie sposób. Należy bowiem zdać sobie sprawę z tego, że im więcej ciekawej treści, tym lepiej jest ona odbierana. Oczywiście nie oznacza to, że mamy wstawiać kilkanaście postów dziennie, gdyż minie się to zupełnie z celem. Możemy jednak postawić na 3- 5 wpisów tygodniowo, a z pewnością nasz fan page będzie doskonale widoczny.
Załączanie plików wideo
Google jest właścicielem You Tube i dlatego też jest przychylny wszystkiemu, co dotyczy udostępniania przez klienta filmów z You Tube. Warto więc to wykorzystywać przy swoich wpisach, bo będzie miało to bardzo pozytywny wpływ na naszą stronę w całości.
Linki do treści związane z naszym biznesem
Jeśli posiadamy stronę internetową, warto wprowadzać takie posty, w których będziemy mogli odnieść się linkiem do treści, które zawiera właśnie nasza strona. Takie działanie bowiem ma także ogromny wpływ na pozycjonowanie stron.
Zdjęcia z podpisami i podtytułami
Jeśli umieszczamy zdjęcie, dobrze jest do niego dodać stosowny opis, szczególnie z wykorzystaniem słów kluczowych, które związane są z naszą firmą.
Zamieszczanie linku fan page na innych stronach
Jeśli mamy już link do naszego fan page, możemy go umieszczać w różnych miejscach w sieci, tak, aby był on jak najbardziej widoczny. W im większej ilości miejsc się znajdzie, tym większa szansa, że wśród osób wchodzących w niego znajdzie się ktoś, kto zostanie naszym klientem.
Jedno jest pewne – zakładanie fan page to najlepszy sposób na to, aby móc zaistnieć w sieci i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Dziś coraz mniej ludzi korzysta z wyszukiwań strony związanej z czymś, co nas interesuje. Dzięki portalom społecznościowym możemy szybko i bezproblemowo wyszukać firmę, która nas interesuje i która wykona dla nas swoją pracę najlepiej, jak tylko to możliwe. Grunt to wyszukać dobrą firmę, która się na tym wszystkim zna i która dołoży wszelkich starań, by być dla nas w pełni do dyspozycji. To stanowi element nadrzędny i na tym właśnie należy się skupić.